Handelsbetingelser
Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Dea Kudibal A/S
CVR: 27628850
Kontor & Showroom:
Dampfærgevej 3, 2.sal
2100 København Ø
Telefon: (+45) 33135599
E-mail: sales@deakudibal.dk
Bestilling
Hurtig levering er vigtigt for os, hvorfor vi normalt afsender alle ordrer indenfor 1-3 hverdage. Herefter går der normalt 1-2 hverdage før du modtager din vare/varer.
Når du har udvalgt de varer du ønsker og herefter tilføjet dem til indkøbskurven, skal du udfylde dine personlige oplysninger såsom navn, adresse og betalingsoplysninger. Når ordren er gennemført, vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail.
Hos Dea Kudibal er det ikke muligt at annullere din ordre. Dette er ikke muligt, da vi ekspederer din ordre så snart vi har modtaget den for at sikre hurtigt levering. Ønsker du dog ikke at modtage ordren, kan den returneres ved at følge vores returprocedure.
Forbehold
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Betaling
For at kunne placere en ordre hos Dea Kudibal, skal du have et gyldigt betalingskort. Når du placerer en ordre med dit betalingskort, vil beløbet blive reserveret på din konto. Når ordren er afsendt, vil betalingen blive trukket fra din konto og overført til Dea Kudibal.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager imod følgende betalingskort: Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard debet, Maestro og MobilePay.
Fragt
Vi tilbyder levering til pakkeshop med både DAO og GLS til kr. 29,- og levering til privatadresse med både DAO og GLS samt GLS flexlevering til kr. 39,-
Du er velkommen til at kontakte os for mere præcis information om netop din ordre. Hvis der opstår et problem, vil du automatisk blive kontaktet via e-mail.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette gælder også udsalgsvarer.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at registrere din retur i vores online returportal, som du finder her.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har registreret din retur online og dermed givet os besked om at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Når du har registreret din retur vil du modtage en gratis GLS returetiket som en QR-kode på mail. Hvis du vælger ikke at bruge den tilsendte returetiket, skal du selv betale for, at pakken returneres. Uanset hvordan du vælger at returnere, er det dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 10 hverdage fra den dag, hvor vi har modtaget din returpakke på vores lager.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Hvis du selv vælger at returnere din pakke, skal den sendes til:
8700 Horsens
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Kontakt os her inden varen sendes retur, med en beskrivelse af reklamationen samt billeder der dokumenterer fejl/mangler. Hver sag er unik og vi tager derfor stilling til håndteringen af reklamationen baseret på den enkelte henvendelse.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge din Retur & Følgeseddel og markere at det er en reklamation, såfremt du stadig har den.
Kontakt kundeservice inden varen sendes retur, med en beskrivelse af reklamationen samt billeder der dokumenterer fejl/mangler. Hver sag er unik og vi tager derfor stilling til håndteringen af reklamationen baseret på den enkelte henvendelse.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@deakudibal.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Dea Kudibal A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.deakudibal.dk er Dea Kudibal A/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@deakudibal.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Dea Kudibal A/S
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.03.2024